• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Wal-Mart bod op Hilfiger

Wal-Mart bod op Hilfiger

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Wal-Mart, 's wereld's grootste detaillist, zou eventueel de nieuwe eigenaar van Tommy Hilfiger Corp kunnen worden. Volgens een rapportage van Women's Wear Daily zou Wal-Mart het initiatief hebben genomen en zou het nog voor het eind van deze week de analyse van het bedrijf beginnen.

Ondanks het feit dat vertegenwoordigers van beide partijen geen commentaar wilden geven, is gebleken dat bankiers JP Morgan Chase & Co en Goldman Sachs al enige tijd in stilte naar kopers zoeken voor Hilfiger. Potentiele kopers waarmee contact schijnt te zijn opgenomen zijn financiele instanties zoals investeringsbedrijf Apax partners en detaillisten zoals Jones Apparel Group Inc, Perry Ellis International Inc, en Liz Claiborne Inc. Ondertussen schijnen Jones, Perry Ellis en Claiborne niet langer van de partij te zijn. Volgens bronnen in de financiele sector zou de vraagprijs voor Hilfiger minstens $1.82 miljard (1.51 miljard euro) zijn, en mogelijk zo veel als $2.16 miljard. De overeenkomst zou nog voor eind november kunnen worden getekend. Een anonieme bron vertelde WWD dat er haast zit achter de werkzaamheden zolang de waarderingen van het bedrijf nog van toepassing zijn. ”De verkoop van Tommy aan Wal-Mart zou een boom betekenen voor kledingbedrijven,” zei een bron uit de modesector met kennis van de situatie. ”Tussen Tommy Hilfiger en George zou Tommy de winnaar zijn.” George, een label dat in het VK gelanceerd werd, liep niet even goed in de VS. De overname van Hilfiger door Wal-Mart past in de groepstrategie.

Voorzitter H.Lee Scott heeft gezegd dat Wal-Mart verschillende prijscategorien kan bieden, van bodemprijzen tot hogere prijzen. Door Hilfiger bij het huidige aanbod te voegen verhoogt Wal-Mart zijn modegehalte, waardoor het beter de strijd aan kan gaan met rivaal Target Corp. Target biedt ondertussen betaalbare lijnen van ontwerpers als Cynthia Rowley, Rachel Ashwell en Michael Graves. Volgens Alan Siegel, merkconsultant en voorzitter van Siegel & Gale, is de opname van merkkleding in het reguliere aanbod ”de meest belangrijke zet geweest die Target ooit heeft gemaakt om zijn imago op te vijzelen.”

Het heeft het bedrijf in staat gesteld het klantenbestand uit te breiden. De acquisitie van Hilfiger door Wal-Mart zou dezelfde resultaten kunnen opleveren.

Tommy Hilfiger
Wal Mart
WALMART