• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Viktor & Rolf zetten alles op z'n kop

Viktor & Rolf zetten alles op z'n kop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Een fashionshow die begint met het eindapplaus: dat kan alleen maar Victor&Rolf zijn. Onder begeleiding van Diana Ross' nummer 'upside down you're turning me', maakten de ontwerpers aan het begin van de ready-to wear 2006 modeshow hun buiging en toonden de modellen avond- en bruidskleding. De catwalk bevond zich aan het plafond, gemarkeerd door ondersteboven hangende planten en de merknaam achterstevoren geschreven. Kortom: een spectaculaire opening van een typische V&R show.

Na de 'valse start' werd de show voortgezet met satijnen avondjurken en smokings die op zijn kop gedragen werden. Het zag er allemaal uit alsof de modellen hun hoofd door de verkeerde gaten gestoken hadden in een al te haastige verkleedpartij. De ontwerpstukken, uitgevoerd in champagne-, creme-, goud- en koffietinten, zouden haast op echte, stijlvolle kleding lijken wanneer ze op de gebruikelijke manier werden gedragen.

Alle facetten van de show waren uitgevoerd volgens het succesvolle concept dat Victor & Rolf ook doorvoerden in hun pas geopende winkel in Milaan, waar zelfs de kroonluchter op de grond ligt. Balancerend op het randje van 'too much', wisten Victor & Rolf toch positieve kritieken te veroveren.

Het ontwerpduo maakte met de show wederom zijn mening duidelijk over de status van de modewereld. Het duo concentreert zich nu op het uitbouwen van zijn merknaam. De modewereld wil te snel vooruit, zo lichtte Rolf Snoeren toe. Originaliteit en geduld zijn de enige middelen om nog vooruitgang te boeken.

Viktor&Rolf