• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Verkoop luxegoederen onder druk

Verkoop luxegoederen onder druk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het is niet de economische teruggang maar veeleer factoren als oorlog, terrorismedreiging en SARS die de verkoop van luxe goederen onder druk zet. Deze drie factoren zijn namelijk van invloed op het toerisme. En met de terugloop van het toerisme loopt ook de verkoop van horloges, leer en juwelen terug. Toeristen zijn traditioneel de belangrijkste kopers van luxegoederen. Japanners op reis zijn zelfs goed voor ongeveer 20% van de wereldwijde verkoop ervan. De rest van Azië is goed voor eenzelfde percentage. Het Franse effectenbedrijf Exane heeft berekend dat de uitbraak van SARS de producenten van luxegoederen 1 tot 5% omzet kost, als de epidemie tenminste tot een kwartaal beperkt blijft. Tegen schommelingen van valutakoersen hebben fabrikanten als LVMH (onder andere taxfree-winkels en Vuitton), Bulgari (juwelen en horloges) en Hermes (vooral sjaals en leer) zich ingedekt.

Luxe