Het modehuis Christian Dior, onderdeel van het Franse luxe goederen bedrijf LVMH, meldt dat de verkoop in de eerste negen maanden van 2002 drie procent is gestegen tot 9.2 miljard euro. De stijging is vooral te danken aan Christian Dior Couture, die de verkoop met 48% zag toenemen tot 361 miljoen euro. In de 138 Dior winkels verdubbelde de verkoop gedurende de afgelopen drie kwartalen.

De totale verkoop van LVMH steeg in deze periode 2.2 procent tot 8.8 miljard euro. De verkoopresultaten van de mode en ledergoederen divisie, onder andere de merken Louis Voutton, Fendi en Donna Karan, gingen 14 procent omhoog, tot drie miljard euro.

Sephora, het bedrijf dat de belasting vrije retail verzorgt voor LVMH, is geraakt door "het plotseling afnemen van de belangstelling van toeristen" en rapporteert dat de verkoop tien procent daalde tot 2.36 miljard euro. Sephora USA zag de verkoop in deze periode wel met 20% stijgen.
 

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN