Burberry Group PLC, het Britse luxe kleding bedrijf, gaat goed met zijn 'evenwichtige strategie van het product, kanaal en gebied' volgens recent getoonde handelscijfers. Het in Londen gevestigde bedrijf rapporteerde dat de verkoop met 14 procent is gestegen naar £367 miljoen (€543) in het eerte half jaar. De verkoop is met 8 procent naar £347 miljoen gestegen. Burberry's winkel projecten, die goed zijn voor 32 procent van de totale verkoop, zagen de verkoop met 12 procent stijgen tot £120 miljoen, opgevoerd door de opening van nieuwe winkels. De verkoop ging met 4 procent omhoog, met inbegrip van wisselkoersschommelingen. De zaken liepen goed in continentaal Europa, Hong Kong en Zuidoost-Azië terwijl de handel in de VS en de UK wat minder ging. In de VS beperkte heropfrissing van nieuwe winkel en een langzame start van de herfst bovenkleding de groei. Het bedrijf opende drie nieuwe winkels in de VS en een in Korea. Op zijn minst vier winkels zullen in de tweede helf van dit jaar openen, inclusief een winkel in Rome deze herfst. De totale omzet van het bedrijf, die 57 procent van de totale verkoop bijdragen, zagen de verkoop toenemen met 13 procent tot £207 miljoen in de eerste helft. De groei kwam voornamelijk uit de VS en Azie, terwijl de Europese markt zoals Italie, Benelux en Duitsland een bescheiden groei aantoonde. Opbrengst van het verlenen van vergunningen nam 28 procent toe tot £40 miljoen. Dit komt door mede door de lancering van de geur Burberry Brit.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN