Zes van de zeven Shoosz-winkels zullen sluiten, eentje wordt omgebouwd tot Van Haren. Sinds 1998 bracht Shoosz met 7 winkels in het land een op de jeugdige doelgroep toegespitst assortiment voor de leeftijd van 15 tot 30 jaar. Inmiddels wordt deze groep klanten door een vernieuwde inkoop strategie en een vernieuwde winkelinrichting ook bij de ruim 100 vanHaren filialen al optimaal bedient. In één pand zal de Shoosz winkel omgezet worden in een vanHaren winkel. De overige winkels met te kleine verkoopoppervlaktes voor het Rack-Room-concept zullen worden gesloten. Alle medewerkers van Shoosz zullen overgeheveld worden naar vanHaren.

,,We zijn juist bij de jongere klanten de laatste tijd zeer succesvol door ons nieuwe concept en de snellere opvolging van het actuele modebeeld. De huidige snelle en modegerichte inkoop bij vanHaren zorgt ervoor dat modetrends vrijwel op de voet gevolgd worden en direct resulteren in een aanpassing van de collectie", verklaarde de directie de achtergrond van de gekozen strategie.

In het Rack-Room-concept worden de schoenen paarsgewijs met doos gepresenteerd aan de klanten die zelf meteen kunnen zien of hun maat aanwezig is. Indien persoonlijk advies gewenst is, staat het verkooppersoneel hier voor klaar.

vanHaren werd in 1929 oorspronkelijk opgericht met eigen productiemogelijkheden. Ondertussen is vanHaren met 103 filialen verworden tot een pure retailorganisatie. Sinds 1985 behoort het bedrijf tot de Duitse Deichmann Groep met de hoofdzetel in Essen. vanHaren blijft echter onder eigen naam de specifieke wensen van de Nederlandse markt invullen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN