• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Valentino H1 winstgroei, Norsa stapt op

Valentino H1 winstgroei, Norsa stapt op

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Valentino Fashion Group SpA heeft een winststijging van bijna 46 procent geboekt en heeft ook bekend gemaakt dat Valentino voorzitter Michele Norsa per eind september opstapt. Norsa, die negen jaar bij Valentino werkzaam was en als algemeen directeur voor de gelicenseerde merken M Missoni en Marlboro Classics van Valentino Fashion Group verantwoordelijk was, heeft een nieuwe baan. Hij liet WWD weten dat hij in een later stadium bekend zal maken waar hij gaat werken. Ten behoeve van een soepele transitie zal hij nog enige tijd aanblijven als bestuurslid. Ondertussen zal Valentino Fashion Group president Antonio Favrin tijdelijk zijn rol overnemen. Norsa was verantwoordelijk voor de ommekeer van Valentino en speelde een centrale rol tijdens de afsplitsing van Marzotto's modeactiviteiten in de aparte Valentino Fashion Group. Norsa zou echter ontevreden zijn met zijn titel, vooral gezien de vele rollen die hij binnen het bedrijf op zich nam. Binnen de branche circuleert het gerucht dat hij bij een bank of investeringsbedrijf in dienst zal treden, en men vraagt zich ook af hoe lang de 74-jarige ontwerper Valentino Garavani nog aan zal blijven. Zijn contract loopt volgend jaar zomer af en volgens WWD beweren bronnen dat operationeel directeur Matteo Marzotto al druk op zoek is naar zijn opvolger. Olivier Theyskens, ontwerper van Rochas het modehuis dat opgedoekt wordt lijkt een logische keuze, maar het is onbekend of er tussen de twee partijen al contact is geweest. Valentino Fashion Group realiseerde voor de zes maanden tot 30 juni een nettowinststijging van 45,8 procent naar 35 miljoen. De groepsomzet steeg met 13,8 procent naar 926 miljoen euro. Favrin voorspelde forse omzetgroei voor de rest van het jaar. De operationele winst nam met 19 procent toe naar 94 miljoen, terwijl de groep de bedrijfsschuld van 425 miljoen naar 407 miljoen reduceerde. Ondertussen steeg de omzet bij modehuis Valentino met 18 procent naar 114 miljoen. De omzet van andere merken van de groep, waaronder Marlboro Classics, steeg met 10 procent naar 133 miljoen. Hugo Boss boekte een omzet van 712 miljoen, een stijging van 14 procent. Het bedrijf lanceerde dinsdag ook zijn nieuwe online winkel, Valentino.com. De onderneming is in samenwerking met Neiman Marcus Direct vooralsnog alleen in de VS en Canada beschikbaar. Op de site zijn stukken uit de najaar 2006 collectie, de Valentino Roma en Valentino R.E.D. collecties beschikbaar en ook zonnenbrillen, tassen, schoenen en parfums.

Valentino