• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Valentino beheerst Japan

Valentino beheerst Japan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Valentino heeft de verspreiding van zijn eigen label in Japan grotendeels in eigen handen. Het Romeinse modehuis, eigendom van Marzotto, heeft hiertoe een overeenkomst getekend met haar Japanse partners Mitsui, Aoi en Sann Frere. Na betaling van een onbekend gebleven som geld is de meerderheid van de Japanse Valentino boetieks nu in handen van de Italiaanse designer. Deze beheersing van het Land van de Rijzende Zon is een eerste aanzet richting verovering van de Aziatische markt. Er wordt 10 miljoen euro geinvesteerd in Valentino Japan. Dit geld wordt vooral aangewend voor de retailondernemingen. Een complete restyling van het huidige winkelontwerp staat op het programma, evenals de opening van een nieuwe flagshipstore in Ginza in het eerste halfjaar van 2006. Valentino startte in 1974 in Japan in samenwerking met de drie partners. Mitsui behoudt een minderheidsbelang. Op dit moment zijn in dit Aziatische land vijf winkels en een twintigtal shop-in-shops actief. Japan is goed voor een opbrengst van dertig miljoen euro jaar. Na Italië en de Verenigde Staten is Japan het belangrijkste afzetgebied voor Valentino. Het label hoopt dat het land volgend jaar 14% van de internationale opbrengst zal genereren. Amerika en het thuisland zijn nu goed voor respectievelijk 40% en 27% van de financiële instroom. Valentino gaat er prat op uitsluitend in Italië te produceren. Al wordt de productie van artikelen wel getest in andere landen. Zo wordt in Egypte de kwaliteit van het maakproces van Valentino's leren herenjacks uitgeprobeerd. De Italiaanse modemaker verwacht voor dit jaar een verkoopopbrengst van 165 miljoen euro te kunnen noteren. Dit is een vermeerdering van 10% ten opzichte van vorig jaar. De totale bedrijfswinst, zo wordt verwacht, zal verdubbelen naar 12 miljoen euro.

Valentino