• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Topresultaat voor Otto

Topresultaat voor Otto

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Otto Group behaalde in het jaar 2006-2007 een recordomzet van 15,3 miljard euro. Voor de online retailer is dat het beste resultaat ooit. Dat meldt de organisatie in een persbericht. Het bedrijf wist het afgelopen jaar in alle segmenten (multichannel retail, financial services, services, wholesale) positieve resultaten te boeken. Vooral het segment multichannel retail, waaronder postorder, e-commerce en retail shops vallen, deed het goed. De omszet in deze segmenten steeg naar 9,2 miljard euro.

Mogelijke bijdrage aan het succes leverde de nieuwe catalogi die Otto afgelopen jaar publiceerde om nieuwe doelgroepen te trekken, zoals de catalogus Refashion die zich richt op trendy jeugd door topmerken te bieden. Ook nieuw zijn Colors For Life voor kinderen en 'Woonideeën. Hiermee probeerde Otto onder meer merkgerichte consumenten en jongeren te bereiken. Ook ging Otto een designersproject aan met Aleksandra Stojadinov, de winnares van de Frans Molenaarprijs 2006.

Voor het komende jaar richt de retailgroep zich vooral op uitbreiding in Oost-Europa. Voor 2008 staat Brazilië op het programma, waarin Otto vooral mogelijkheden ziet op het gebied van mode. Ook kondigde Micheal Otto, de huidige voorzitter van de Raad van Bestuur, aan dat hij zijn taken zal overdragen aan Hans-Otto Schrader. Dhr. Otto zal in het bedrijf actief blijven in de Raad van Toezichthouders.

Otto