• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Thuiswinkelmarkt groeit

Thuiswinkelmarkt groeit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Nederlandse thuiswinkelmarkt is in de eerste helft van dit jaar fors gegroeid. In deze periode kochten consumenten voor 1,17 miljard euro op afstand - bijvoorbeeld via de telefoon, internet of catalogi. Dat is een stijging van 11,2%. Dit blijkt uit gegevens van de leden van Thuiswinkel.org. Daarnaast is gebruikgemaakt van recente cijfers van het CBS en Blauw Research. Vooral de aankopen via internet droegen bij aan de opvallende groei. De online-aankopen stegen in de eerste zes maanden van 2003 met 36% tot 575 miljoen euro. De omzetstijging in de thuiswinkelbranche vormt een sterk contrast met de omzetdaling van 2% in de reguliere detailhandel. Hierdoor is het aandeel van de thuiswinkels in de non-foodsector reeds opgelopen tot 5,1%. In de eerste helft van 2002 bedroeg dit aandeel nog 4,5%. (Bron : Adformatie)

Thuiswinkel