• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Swatch H1 winststijging

Swatch H1 winststijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het luxe horlogeconcern Swatch Group heeft voor de eerste helft van het jaar een nettowinststijging van 23,6 procent naar CHF 330 miljoen (€209 miljoen) geboekt. Het in het Zwitserse Biel-gevestigde bedrijf heeft laten weten dat de vraag naar horloges in alle categoriën, vooral in het top segment, en ook in alle geografische gebieden groot was. De groep, die zeer optimistisch is over de tweede helft van het jaar, dankt de winst- en omzetstijgingen aan hogere marketinginvesteringen. Hierdoor hebben de merken van de groep zich beter kunnen profileren. De bruto omzet voor de zes maanden tot 30 juni steeg met 13,1 procent naar CHF2,36 miljard, terwijl de operationele winst met 37,2 procent naar CHF402 miljoen steeg. De operationele marge steeg van 14,8 procent naar 18 procent. Luxe horlogemerk Breguet realiseerde de grootste winstgroei, aldus Swatch Group. Het merk werd op de hielen gevolgd door andere luxemerken als Blancpain, Longines, Omega en Rado. In het basisassortiment deed het merk Swatch het erg goed. Onlangs vierde het de verkoop van zijn 333 miljoenste horloge. Azië is levert nog steeds de grootste bijdrage aan het succes van de groep, maar het bedrijf constateerde ook aanhoudende groei in de Europese en Amerikaanse markten. Volgens een woordvoerdster geeft de groep geen uiteenzetting van de groei in deze markten.

 

Swatch