Burberry, het Britse label bekend van luxe kleding en dito accessoires, heeft gisteren laten weten dat de scherpe stijging van de verkoop in het derde kwartaal veroorzaakt is door de sterke groei van het bedrijf op gebied van groothandel en licentie activiteiten. Het hoofdkantoor in Londen liet weten dat de totale verkoop al voor het eind van het kwartaal in december is gestegen met 15%. Of wanneer rekening gehouden wordt met de wisselende koers van het pond, met 12%. De opening van 4 winkels in de afgelopen periode heeft de verkoop bevordert met 11%, of 7% met een constante valuta. Gedurende het kwartaal heeft Burberry eerste winkels geopend in Australië en Maleisië en extra filialen in Hong Kong en Singapore. De licentie divisies van het luxe label rapporteerden een stijging van de verkoop van tien procent. Dit exclusief de effecten van de wisselkoersen, terwijl de groothandelsprijzen met 23% om laag gingen. Dankzij de sterke orders bij de groothandel verwacht Burberry van hen verkoopstijgingen van meer dan 5% voor het lente-zomerseizoen. Volgens het Londense modelabel doet Burberry het goed in Europa en blijft de verkoop in Groot-Brittannië hierop achter.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN