• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Sterke groei in omzet voor Bulgari

Sterke groei in omzet voor Bulgari

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Italiaanse Bulgari Groep heeft in het eerste half jaar van 2007 een omzet van 487,8 miljoen euro behaald. Een stijging van 15 procent vergeleken met de eerste helft van 2006. In het tweede kwartaal van 2007 was de omzet 262,6 miljoen euro, vergeleken met 243,9 in hetzelfde kwartaal 2006. Een stabiele dollar, euro en yen waren mede verantwoordelijk voor de stijging.

De verkoop van sieraden, het belangrijkste product van het bedrijf in luxe accessoires steeg in het eerste half jaar van 2007 enorm. De salesoplagen in het eerste en tweede kwartaal namen respectievelijk met 20,8 en 28 procent toe. Ook de horloges werden goed verkocht, vooral dankzij het nieuwe model Assimo D. De verkoop van parfum nam ook toe (+21,6 procent en 13,6 procent in het tweede kwartaal). Bij de verkoop van accessoires was een daling zichtbaar, vooral door een moeilijke Japanse markt in luxe producten.

De sterkste groei vond plaats in de Verenigde Staten (+26,6 procent en +49,8 procent). Belangrijke reden was de opening van de flagship store aan Fifth Avenue in New York. In Europa was de stijging minder extreem, maar het concern is zeer tevreden met een verhoging van 10,9 procent. Italië speelde daarbij de grootste rol met 15,7 procent. Opvallend was een daling van de omzet in Japan, terwijl in de rest van Europa een stijging plaatsvond van 55 procent.

Het totale aantal Bulgari winkels wereldwijd staat momenteel op 232. CEO Franceso Trapani: ”Onze strategie is gericht op het openingen van zoveel mogelijk winkels en het vergroten en restylen van bestaande winkels op prestieuze locaties. Tot nu toe heeft dat een positieve invloed gehad op de resultaten in Europa en de Verenigde Staten. Ik verwacht ook verbeteringen in Japan voor het vierde kwartaal.”

Bulgari