• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Skinny jeans stimuleren omzet denim

Skinny jeans stimuleren omzet denim

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De komst van de skinny jean heeft de passie voor denim weer doen oplaaien. De trendy, onversierde jeans hebben de omzet van de jeansmarkt in 2005 doen stijgen naar $15.26 miljard (12.62 miljard), een stijging van 9.3 procent. Hoewel niet iedereen overtuigd is door de weinig verhullende snit, heeft de verkoop van denim in het algemeen hier niet onder geleden. Er is meer keuze dan ooit voor consumenten. Volgens het Amerikaanse bedrijf NPD Group is de omzet van denim in het hogere segment, met prijzen van $80 en hoger, met 27.7 procent gestegen naar $335.4 miljoen. Het fenomeen van de duurdere jean heeft wereldwijde proporties aangenomen. Boetiekhouders van New York tot Londen en Milan spreken van de enorme populariteit van spijkerbroeken in het hogere segment. Consumenten zijn bereid meer te betalen voor een merknaam en een speciale snit. ”Mensen zijn bereid belachelijke prijzen te betalen omzet het zo'n populaire spijkerbroek met zo'n goede pasvorm is,” zegt een boetiekeigenares in New York tegen WWD over een skinny model van het merk Sass & Bide. De eigenaresse van The Denim Hub in New York zegt, ”De meeste mensen betalen gemakkelijk $150. Sommigen klagen over hogere prijzen dan dat, maar ze verwachten meer te betalen.” Een andere boetiekhouder zegt dat er absoluut geen weerstand is tegen hoge prijzen” van jeans. De huidige trend voor de spijkerbroek is schoon, elegant, slank en zonder fratsen. Merken als For All Mankind, Citizens of Humanity en True Religion verkopen nog steeds erg goed, hoewel nieuwere merken als J Brand, Earnest Sewn, Notify, Acne en Chip and Pepper nu ook erg succesvol zijn. Merken die de geliefde slim cut bieden plukken hier nu de vruchten van. In Europa nemen steden als Parijs de trend van de skinny jean nu over. Naar verwachting zal het model van de zomer een bestseller worden. Sarah Lerfel, inkoopster van de iconische lifestylewinkel Colette zegt in een gesprek met WWD, ”Skinny jeans met een rock 'n roll uistraling staan zullen deze zomer een belangrijke trend zijn.” Joanna Jeffreys van Brits warenhuis Harvey Nichols heeft nog geen afname van de populariteit van het model bespeurd, hoewel berichten de ronde doen dat we volgend seizoen een ruimere snit gaan dragen. Waar men het mee eens is dat de vraag naar jeans in het hogere segment blijft aanhouden.

Jeans