• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Showroom

Showroom

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het gaat goed met de nieuwe beurs SHOWROOM. Op zondag 28 en maandag 29 januari 2007 zal in de RAI te Amsterdam de eerste editie plaatsvinden. Een business to business beurs die zich richt op één van de grootste en belangrijkste segmenten van de modewereld. Het middensegment, oftewel het fundament van de modebranche. Alle partijen ( merken, brancheorganisaties en inkoopcombinaties) die voor deelname aan SHOWROOM benaderd zijn, hebben zeer positief gereageerd op het initiatief en het concept. M eteen hebben een groot aantal toonaangevende (inter-) nationale labels zich ingeschreven. En daar zijn we trots op.

Om SHOWROOM bekendheid te geven bij een groter publiek, is er een uitgebreide PR-campagne ontwikkeld. V anaf deze maand worden advertenties geplaatst in de vakbladen (o.a. Textilia, Fashion United, New Style, Vrouwenmode, Mannenmode, LINK, etc). SHOWROOM beschikt bovendien over een groot databestand met alle Nederlandse kledingwinkels, die persoonlijk worden uitgenodigd om de beurs te komen bezoeken. Ook de exposanten krijgen uitnodigingskaarten om hun eigen klanten te kunnen uitnodigen. Daarnaast maken we uiteraard gebruik van het internet. Op onze website www.showroomamsterdam.nl

De eerste editie wordt gehouden in de Amstelhal van het RAI complex. Deze hal van 10.000m2 zal worden omgetoverd tot een industrieel, inspirerend podium waar labels hun collecties kunnen laten zien. Het concept van SHOWROOM is bedacht en ontwikkeld door Anton Spruit. Hij is industrieel vormgever en naast zijn dagelijkse werkzaamheden doceert hij aan de universiteit in Groningen. Het concept van de beurs is industrieel, strak en ruig. De gebruikte kleuren en materialen op de beurs zijn de fundamenten uit de bouwwereld; veel wit, zwart en grijstinten.

Net als de organisatoren, hebben de exposanten vertrouwen in het succes van SHOWROOM. Alex Vugteveen, sales manager Edc Men Benelux, is één van hen: " A ls relatief nieuw merk konden we geen geschikt platform vinden om ons merk te presenteren op een kwalitatieve manier, omringd door de juiste merken en de juiste ondernemers. De komst van SHOWROOM kwam dan ook op het juiste moment. " Ook Ron Beckers, eigenaar van Bellissima, is blij met de komst van SHOWROOM: " Eindelijk komt er een einde aan mijn jarenlange frustratie over het feit dat ik naar Brussel moest om mijn Nederlandse klanten te ontmoeten. In andere landen fungeren beurzen in het middensegment heel duidelijk als een succesvol platform voor de industrie, zowel aan aanbieders- als klantenkant. Dit moet toch ook mogelijk zijn in het kleine Nederland. Als het goed is gaan we elkaar allemaal versterken op SHOWROOM ."

Natuurlijk zijn er ook vragen van labels. Zo worden er vraagtekens gesteld over de datum van de beurs, 1 weekend na de Modefabriek. Enkele labels en standhouders pleiten er nu al voor Showroom gelijktijdig te laten plaatsvinden met de Modefabriek, omdat ze bang zijn dat detaillisten niet 2x naar Amsterdam zullen komen. Rick van Rijthoven, commercieel directeur van de Modefabriek BV, heeft bewust voor deze datum gekozen.

" ...Ten eerste om ruis te voorkomen in de bezoekers van beide beurzen. Het zijn twee totaal verschillende beurzen met een eigen concept, merken aanbod en bezoekersprofiel. We hebben berekend dat 20% van de bezoekers van de Modefabriek een weekend later weer naar Amsterdam zullen moeten komen omdat op SHOWROOM merken en/of labels staan die deze groep detaillisten ook in hun winkel verkopen. Een voordeel voor deze bezoekers is dat ze weer fris en gemotiveerd een bezoek aan Showroom kunnen brengen. Op een beurs komt er altijd zoveel op je af, dat je na een dag op de beurs, kapot bent van alle indrukken en door de bomen het bos niet meer ziet. Ten tweede willen we massaliteit voorkomen. Moet je voorstellen dat er nog 1 of 2 hallen aan aanbod bijkomen; Wachttijden bij de parkeergarages, wachten bij de entree, wachten bij de catering etc.etc. Het is de kunst om de juiste bezoeker op het juiste moment naar de juiste beurs te krijgen met het juiste aanbod..." aldus Van Rijthoven . "...Het succes van een beurs is niet de kwantiteit van de bezoekers, maar de kwaliteit. Maar mocht het in de toekomst beter zijn beide beurzen gelijktijdig te organiseren dan zullen we uiteraard bekijken of dat voor alle partijen wenselijk is. Maar laten we ons nu eerst focussen op deze editie en daar een daverend succes van maken...".

SHOWROOM