Salvatore Ferragamo vecht tegen namaak met behulp van microchips

Italiaans luxemerk Salvatore Ferragamo tilt zijn voortdurende gevecht tegen vervalsers naar een hoger plan en plaatst voortaan microchips in geselecteerde handtassen en hakken van damesschoenen. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.

De introductie van deze nieuwe strategie komt nadat Ferragamo bekendmaakte dat het in 2015 zo’n 91.000 online reclames voor namaakproducten onderschepte en nog eens 140 websites die onder de naam Ferragamo opereerden, blokkeerde. “In 2015 hebben we het aantal e-commerce websites die we monitoren uitgebreid,” zegt Ferruccio Ferragamo, voorzitter van het bedrijf, tegenover WWD. “Op de Chinese markt hebben we onze offline controles opgevoerd, gericht op beurzen en dealers in het speciaal.”

Het modehuis plaatst de microchips al sinds de herfstcollectie van 2014, niet alleen om de echtheid van het product te waarborgen, maar ook om het product te kunnen traceren. De chip is onzichtbaar en is alleen te lezen vanaf een afstand van vier centimeter of minder.

Ferragamo blijft zich alsmaar richten op het identificeren van vervalsers over de hele wereld. Het merk heeft afgelopen jaar 12.400 namaakproducten in beslag genomen, dat samen een waarde had van in totaal 17 miljoen dollar (15,32 miljoen euro).

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN