• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • S.Oliver blij met strategiewijziging

S.Oliver blij met strategiewijziging

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het spijkerbroekenlabel van S.Oliver heet vanaf vorig jaar S.Oliver Denim. Volgens het merk een slimme keuze van Reiner Pichler, nog tot 31 mei CEO van het Duitse merk.

Na een lancering door middel van een opvallende zesweekse pop-up store in de Hartenstraat te Amsterdam afgelopen februari, blijven de collecties aan de hoge verwachtingen voldoen. Dat blijkt uit de reacties vanuit zowel de partners als van de consumenten: "Het valt echt op dat de collecties van S.Oliver veel modieuzer worden, er zitten echt veel opvallend leuke dingen tussen," is een vaak gedane uitspraak in onder andere de S.Oliver Store Maastricht, aldus de store manager.

De herfst- en wintercollectie van S. Oliver Denim

In de S.Oliver showroom in Almere wordt van 29 mei tot en met 8 juni de september collectie van S.Oliver Denim verkocht. De herfst- wintercollectie van S.Oliver Denim is geïnspireerd op de klassieke dandylook. Het is een combinatie van moderne looks en traditionele patronen. Bovendien is het mooie van dit denim label, dat het niet enkel uit denim items bestaat. Het is een complete collectie voor mannen en vrouwen. Voor de vrouwen zijn er ook jurkjes en blouses in materiaalmix, shirts en sweaters. Knitwear speelt dit najaar een belangrijke rol, en een jassencollectie met daarin onder andere parka’s zorgen voor een compleet verhaal. De mannencollectie kent een uitgebreid aanbod van T-Shirts en sweaters met prints en materiaalmixen, overhemden met originele details en opvallende kragen, een stoere knitwear collectie, en ook hier zijn de jassen regelrechte musthaves.

Naast ultraskinny modellen met smalle pijpen en soms een hoge taille bij de damescollectie, zien we ook modellen met rechte pijpen, uitlopende varianten en ruime boyfriends in jaren '90-stijl. Een absolute innovatie bij s.Oliver Denim is superstretch in alle varianten: de stoffen zijn extreem elastisch en ultrazacht, soms zelfs met een shapewear-effect, zoals ween push-up broek. Wassingen lopen uiteen van gitzwart en grijs, lichtgrijs en marine tot aan ruigere looks. Bijvoorbeeld extreme vintage wassingen met een ‘dirty’ effect of een extra kleuraccent in paars, groen en intens blauw. ‘Medium’ blauw blijft ook in de winter belangrijk en wordt aangevuld met patches en kleurblokken. Met coatings en leerlooks krijgen de items een unieke uitstraling. Nieuw zijn prints op zwart denim, voor een interessant schaduweffect. ‘Used’ wassingen, geborstelde oppervlakken en decoratieve elementen worden ingezet om ieder item zijn eigen, unieke karakter te geven.

Bij de mannen is de joggjeans uit sweatstof een hot item. De denims krijgen een nieuwe look met ritsen, polyurethaan en bikernaden. Ook zien we uiteenlopende wassingen, in een stoere 'destroyed' look, ‘rinse-washed’, met leren coatings in skinny modellen en varianten met een laag kruis. Grijs en zwart denim worden uitgevoerd in elastische stoffen en nauwsluitende skinny items. De prijsrange van de spijkerbroeken is 49,99 euro tot 79,99 euro.

Lees hier meer over het merk S.Oliver en hier over Comma.

Partner Content