• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Puma zet in op retail

Puma zet in op retail

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Puma wil de komende drie jaar ongeveer zestig winkels openen. Nu heeft het Duitse bedrijf meer dan 80 winkels wereldwijd, in 2010 moeten dat er dus ruim 140 zijn. Eigen retail is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor Puma. ”Het levert ons de exacte doorverkoopgegevens, die we nodig hebben. Uit de groothandel krijgen we die gegevens niet,” zegt Michael Specht, Hoofd Retail bij Puma, in de Financial Times. ”We hebben een aantal zeer belangrijke klanten, maar dankzij onze eigen winkels - die we kunnen controleren - kunnen we risico's zoveel mogelijk spreiden.” Het Duitse concern wil de Amerikaanse markt veroveren. Een markt die gedomineerd wordt door concurrent Nike. Puma heeft al 40 winkels in dat land. Op korte termijn staan vijf nieuwe filialen in de VS gepland. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzetstijging van 35 procent te boeken. In 2005 werd een winst van 286 miljoen euro geboekt op een omzet van 1,78 miljard euro.

Puma