De producent van de -vooral bij tieners- populaire Puma's rapporteerde dat de bruto winst voor het derde kwartaal 72.7% omhoog is gesprongen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De bruto winst steeg tot 48.6 miljoen Euro. Puma maakte deze week bekend dat de verkoop gedurende het derde kwartaal bijna 50% is toegenomen tot 292 miljoen Euro, vooral door de sterke verkoop van het merk in Europa, de verkoopgroei in Amerika was mager.

Het Duitse sportgoederenbedrijf meldt dat de verkoop in Europa 54.5% steeg tot 221 miljoen Euro en dat de verkoopcijfers in alle landen verdubbelde, terwijl de verkoop in Amerika een derde toenam, en daarmee een opbrengst van 53.6 miljoen Euro bezorgde. De internationale verkoop van merk, inclusief de verkoop van Puma-licentieproducten, was 37.9% hoger dan vorig jaar, goed voor 1.06 biljoen Euro. De schoenenverkoop steeg 60.3% tot 198.5 miljoen Euro terwijl de kledingverkoop steeg met een derde tot 75.5 miljoen Euro. De verkoop in Azie steeg tot 11 miljoen Euro terwijl de verkoop in Afrikaen het Midden Oosten verdubbelde tot 6.3 miljoen Euro. In de eerste negen maanden van dit jaar verkocht het merk internationaal 38% meer dan in deze periode vorig jaar, de totale verkoopgroei is 54% en brutowinst steeg 125% tot 106 miljoen Euro. Voor het hele fiscale jaar neemt de verkoop ongeveer 50% toe, dit zou de grootste toename zijn in de periode van acht jaar groei.

Puma-directeur Jochen Zeitz zegt dat de verdere uitbereiding van Puma ervoor zorgt dat het bedrijf zijn doel nadert: Puma het meest begeerde sports-lifestyle merk ter wereld maken. De eerste van de 15 internationale winkels met het Puma concept is vandaag geopent in Frankfurt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN