• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Puma introduceert luxe gymschoen

Puma introduceert luxe gymschoen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Duitse sportartikelengigant Puma begeeft zich met een nieuwe, op-maat-gemaakte leren schoenenlijn in het luxesegment. De lijn, waar ook tassen in zijn opgenomen, is het gevolg van een samenwerking met Schedoni. Een Italiaanse lederwarenfabrikant die bekend staat om de speciale tassen die het voor Ferrari maakt. ”Negentig procent van alle sportartiklelen wordt tegenwoordig in het Verre Oosten gemaakt,” zei Christian Weisender, directeur internationale verkoop van Puma, tijdens de lancering van Puma by Schedoni. ”Het was tijd om naar onze wortels terug te keren. Dit is de eerste op maat gemaakte gymschoen van de hand van een Italiaanse fabrikant.” Puma wil in 50 winkels wereldwijd werkbanken installeren waar klanten hun eigen kleurencombinaties kunnen kiezen uit een selectie suède en leer van Schedoni. De werkbanken zijn opklapbaar en lijken op grote reiskoffers. Ze komen in Puma Black winkels en luxe warenhuizen zoals Harrods in Londen te staan. Als klanten in de winkel eenmaal hun keus hebben gemaakt worden de schoenen in de fabriek in Italië gemaakt. Na vier weken ontvangt de eigenaar zijn schoenen, die voorzien zijn van een nummer en een certificaat getekend door de vakman die eraan werkte, thuis. Dat er per kleurencombinatie maar 500 schoenen kunnen worden gemaakt versterkt de exclusiviteit van het product. Consumenten moeten wel bereid zijn forse prijzen te betalen voor deze luxe. Een paar gymschoenen van leer en suede kost 450 terwijl men voor een paar high-tops van hittebestendig leer 750 betaalt euro. De prijzen van de leren tassen liggen tussen de 950 en 1200 euro. Volgens Weisender richt Puma zich met deze lijn op een nichemarkt die bereid is geld te besteden aan kwaliteit en onderscheid kan maken tussen basis leer en topkwaliteit. Hoewel het een kleine markt betreft, zei hij dat er binnen het segment grote vraag is naar dergelijke luxeproducten. Hij zei ook dat de doelgroep heel anders is dan die van de lijn van Alexander McQueen, aangezien deze 'gepositioneerd is in een avant-garde retailomgeving'. Er zal geen conflict ontstaan met de overige samenwerkingen van Puma met onder andere Philippe Starck en Stella McCartney.

Puma