Er zijn niet veel merken die het plan een conceptstore te beginnen zo serieus opvatten als Profuomo. In het eerste kwartaal 2008 opent het Nederlandse merk van herenaccessoires zijn eerste conceptstore in de Amsterdamse PC Hooftstraat, in het pand waar Cartier vroeger zat. Nog geen maand later gaat er ook een conceptstore open aan de Meent in Rotterdam. "Dan zijn we direct klaar voor Nederland," zegt Sarah Brandsma van het familiebedrijf. Er zijn meerdere redenen voor de komst van de conceptstore." Allereerst kun je in een conceptstore je producten precies zo prestenteren als je als merk voor ogen hebt," zo legt ze uit. "Daarbij hebben we in een concept store direct contact met onze klanten. Daar kunnen we veel van leren en ten slotte kan het merkondersteunend werken." Van origine bracht het merk alleen dassen, maar inmiddels is dat assortiment uitgebreid met riemen, horloges, manchetknopen, shawls, shirts en handschoenen. Om het concept goed neer te zetten in de nieuwe stores, zijn er onlangs nieuwe producten toegevoegd aan het bestaande aanbod. Te denken valt hierbij aan knitwear, waaronder een aantal polo's en schoenen, allemaal van Italiaanse makelij. En Profuomo heeft zelfs een swimwear-lijn uitgebracht in hetzelfde dessin als de dassen. "Het is de bedoeling om te laten zien wat er allemaal mogelijk is, en ook om te kijken wat aanslaat. Heel leuk; je kunt zo echt iets neerzetten," aldus Brandsma. Profuomo is onderdeel van Micro Fashion een familiebedrijf dat al drie generaties in handen is van de familie Brandsma . De productie van Micro vindt voor een groot deel plaats in Italië. Maar er wordt tegenwoordig ook in China geproduceerd. De grootste afzetmarkten bevinden zich in Europa met in totaal 14.000 verkooppunten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN