• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Pret in Parijs

Pret in Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De 100e editie van de Franse modevakbeurs Prêt à Porter Paris is afgelopen vrijdag van start gegaan. De hittegolf die Parijs teisterde mocht de pret niet drukken. Hoewel het groot aantal bezoekers van vorig seizoen nog even op zich liet wachten, waren veel deelnemers al enthousiast. De meeste kopers slaan immers pas de derde en vierde dag toe en aan voldoende animo ontbrak het niet. De organisatie verwacht dit seizoen 43.000 bezoekers

De beurs werd ook ditmaal in de expositiehallen van de Porte de Versailles gehouden. De eerste indruk bij het betreden van het evenement was een van overweldiging. Had men de stands op de drie verdiepingen van de Pret a Porter naast elkaar kunnen leggen, dan hadden zij gezamenlijk een wandeling over de lengte van de Amsterdamse grachten kunnen evenaren.

Hoewel het merendeel van de deelnemers Frans is, stonden er ook buitengewoon veel buitenlanders. De Prêt à Porter wijdt al jaren een aparte sectie aan deelnemers uit het Verre Oosten, de Pavillons du Monde genaamd, maar ook stonden er veel Italianen, Duitsers, Engelsen en ook Zuid en Noord Amerikanen. En natuurlijk mocht Nederland niet ontbreken. Ons land werd door 17 deelnemers vertegenwoordigd. De kracht van de beurs is ongetwijfeld het hoge internationale gehalte en de diversiteit aan producten binnen het midden- en hoogsegment. Dit beaamt Coen Looijen, managing director van Nederlands modemerk Marianne Vanderwilt. “Wij staan hier nu voor de tweede keer en ik vind het een leuke en kwalitatief hoogstaande beurs. De merken die meedoen zijn erg goed en de klanten komen overal vandaan. Vooral dat internationale maakt het zo'n goede beurs,” aldus Looijen.

Naast de verschillende merken in diverse categorieen – die onderverdeeld waren in verschillende secties – bood de beurs ook regelmatige modeshows, een boutique performante waar detaillisten zich konden laten informeren over nieuwe manieren om klanten aan te trekken en te houden, een logistieke afdeling en een trend forum. Het laatste fungeerde als enorme trekpleister voor de vele journalisten die de informatie gretig noteerden. De organisatie werkte ook samen met het Koreaanse ministerie van Cultuur en Tourisme om een tentoonstelling van intrepretaties door verschillende westerse ontwerpers van de traditionele hanbok tot stand te brengen. Kortom, er was voor ieder wat wils.

Pret a porter
PRET-A-PORTER PARIS