• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • PPR Q2 sterke omzetstijging

PPR Q2 sterke omzetstijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

PPR heeft een dubbelcijferige omzetstijging voor het tweede kwartaal geboekt. De luxe goederen- en retailgigant zei dat de omzet van luxe goederen in het tweee kwartaal tot 30 juni met 22,4 procent naar 777 miljoen was gestegen. De groepsomzet steeg 6,2 procent naar 4,06 miljard euro. De 'indrukwekkende' omzet van de Gucci Groep was grotendeels verantwoordelijk voor de gunstige resultaten van PPR.

Gucci Groep realiseerde een omzetstijging van 24,3 procent naar '470,6 miljoen euro, vergeleken met een stijging van 18 procent in het eerste kwartaal. De lederwaren, jurken en gebreide mode door ontwerpster Frida Giannini verkochten het beste, zei PPR financieel directeur Jean-Francois Palus. Hij zei ook dat alle regios en productcategoriën een dubbelcijferige groei hadden gerealiseerd, en voegde daaraan toe dat de horlogedivisie verbeterd was dankzij de bestseller, het Twirl horloge. Voorts zei hij ook dat Gucci openingen van nieuwe winkels in de tweede helft zou versnellen. Om te beginnen worden er twee nieuwe locaties in Japan geopend. Bottega Veneta rapporteerde een enorme omzetstijging van 81 procent naar 58,3 miljoen euro. Het bedrijf beleefde dubbelcijferige groei in alle regios en productcategoriën. Met een aggressieve uitbreidingscampagne in gang, heeft het bedrijf in de eerste helft acht winkels geopend. Yves Saint Laurent zag ook verbeteringen.

Het kwakkelende merk rapporteerde een omzetstijging van lederwaren van 43 procent. De confectiedivisie realiseerde 'hoge dubbelcijferige' groei, waardoor de omzet naar 42,2 miljoen steeg, vergeleken met 33,1 miljoen  euro vorig jaar. Volgens Palus was de omzet in de VS het hoogst, met een stijging van 46 procent. Hij zei ook dat Balenciaga en Stella McCartney bijzonder goed hadden gepresteerd. Boucheron, Alexander McQueen, Sergio Rossi en Bedat & Co realiseerden een gecombineerde omzet van 72,7 miljoen, een stijging van 12 procent. Ondertussen presteerde PPR's retaildivisie minder goed. De afdeling, die ondermeer bestaat uit de muziek- en boekenketen FNAC en de Conforama meubelzaken boekte een kleine omzetstijging van 4 procent naar 3,28 miljaard euro. Onlangs verkocht de groep de Printemps warenhuisketen aan Maurizio Borletti, voorzitter van de Italiaanse warenhuisketen La Rinascente.

Het lijkt erop dat het bedrijf zijn minder winstgevende bedrijven verkoopt om zich te kunnen concentreren op de meer lucratieve luxedivisie. Ook het thuiswinkelbedrijf van de groep, Redcats, boekte minder goede resultaten, met een daling van 3,6 procent naar 1,07 miljard euro, wegens ”zeer ongunstige thuiswinkel condities in Europa,” aldus Palus.

PPR