Millwood is het nieuwe herenmode label Euretco Fashion exclusief op de markt brengt voor haar leden. Frills is daarvan de vrouwelijk tegenhanger. De leveringen zullen begin volgend jaar starten. Euretco speelt hiermee zeer flexibel in op de huidige marktomsatndigheden, getuige ook het feit dat het slechts […]

Het prestigieuze Italiaanse modemerk Stefanel start in het voorjaar 2003 in de Benelux. Vanuit de sterke positie in thuisland Italië is Stefanel begonnen de Europese markt te veroveren. Het merk is al sterk vertegenwoordigd in landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland en enige Oost-Europese landen […]

Afgelopen seizoen is Sjaak Gilsing Fashion van start gegaan met de verkoop van de herencollectie van het merk OTTO KERN. Ondanks de moeilijke markt situatie is er voor een eerste seizoen een hele goede start gemaakt. Volgens Gilsing zijn klanten op zoek naar betaalbare merkkleding met een royale marge […]

Vorige week heeft de Amsterdamse politie dertien mensen opgepakt die betrokken zouden zijn bij professionele winkeldiefstallen in Nederland. De criminelen hadden het zoals gebruikelijk voorzien op dure kleding. Deze werd een derde van de winkelprijs verkocht in een als winkel ingericht woonhuis in Amsterdam-Buitenveldert. […]

Düsseldorf heeft zich de laatste jaren duidelijk laten zien als het toonaangevende modecentrum van Duitsland. Ter uitbreiding van het aanbod heeft de CPD officieel haar poorten open voor de mannenmode en daarmee haar naam in CPD woman×man heeft veranderd. Een groot aanbod op 230.000 m² […]

Retailorganisatie Euretco N.V. uit Breda heeft een belang van 51% in Poelman Beheer genomen. Poelman Beheer, met het hoofdkantoor in Grootegast, is een onderneming inde kledingbranche met 112 medewerkers en een omzet van 42 miljoen euro. De belangrijkste onderdelen van Poelman zijn Poelman Franchise, […]

Voor de zomercollectie 2002 gaat het boardwear merk Protest uit van bekende thema's, de zogenaamde "icons", zoals Hawao, camouflage, baseball en airforce en dikt die "icons" aan of mixt ze met technische details tot nieuwe items. Kortom: Protest heeft oog voor detail. De beachcollectie is de actieve […]

Er is een toenemende no-logo- en pro-logo-stroming waarneembaar, door de één wordt kracht en door de ander zachtheid gepredikt als toekomstige richting voor merkenbeleid. Ondanks het stijgende aantal no-logo activisten wordt het huidige consumentengedrag in belangrijke mate beïnvloed […]

Leek vijf jaar geleden een steeds van kleur wisselend kledingstuk onmogelijk, nu kan het. Ook worden steeds vaker electronische gadgets in kleding verwerkt. Met de samenwerkingsverbanden van partijen als Nike en Philips worden kledingstukken steeds electronischer en kan er vel meer. De computergestuurde […]

Het komt er echt van, de zomer is in aantocht. Afgelopen dagen konden we profiteren van werkelijk tropische dagen. Wat trek je dan aan? De badmode van dit jaar laat het toe om je in bijna alle omstandigheden lekker luchtig te kleden. O'Neill, Banana Moon, Speedo, Simmer, Tahchee, Brunotti en Y'rus hebben […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN