• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Opnieuw omzetstijging Gerry Weber

Opnieuw omzetstijging Gerry Weber

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Duitse damesmodemerk Gerry Weber heeft een tweecijferige omzetgroei gerapporteerd over de eerste helft van het lopende boekjaar. De onderneming laat weten dat de groei 'hand-in-hand' is gegaan met een herstructurering van de bedrijfsprocessen wat een 'aanzienlijke verbetering' van de winst en marges tot gevolg heeft gehad. Zo is de bruto winst met 12,7 procent gestegen van 15,8 miljoen over de eerste helft van 2004/2005 naar 17,8 over dezelfde periode dit jaar. De netto winst is zelfs nog sterker gestegen, namelijk met 22,4 procent naar 10,3 miljoen euro.

De sterke groei wordt gesteund door de orderportefeuille voor het lopende seizoen. Het bedrijf meldt een sterke stijging van de voororders voor het derde programma van de herfst/wintercollecties. Zo zijn de voororders van Gerry Weber zelf met 24,4 procent en die van sublabel Taifun zelfs met 83 procent gestegen. Ook de voororders van Samoon zijn met 42,9 procent toegenomen.

Het merk Gerry Weber blijft de bestseller van het bedrijf. Met een omzet van 128 miljoen is het niet alleen het best verkopende, maar ook het snelst groeiende merk van het concern. Taifun komt op de tweede plaats met een omzet van 46,3 miljoen, een stijging van 5 procent, over de eerste zes maanden van het lopende boekjaar. Alleen Samoon, het grote maten merk van de groep, voldoet nog niet aan de verwachtingen. Na tegenvallende verkoopresultaten in het eerste kwartaal heeft het over de eerste helft van het jaar een 'bescheiden groei' genoteerd.

Met de eigen retailactiviteiten gaat het goed. Vorig jaar heeft Gerry Weber aangekondigd meer eigen winkels te openenen en de nadruk van de groothandelsactiviteiten te verleggen naar eigen retail. Van het aantal Houses of Gerry Weber, zoals de eigen winkels heten, zijn er inmiddels 120. Daarvan heeft het bedrijf er 44 in eigen beheer, en 76 filialen zijn franchises. Eerder dit jaar zijn nieuwe flagshipstores geopend in Regent Street in Londen en in het centrum van Nuremberg. Daarnaast heeft het bedrijf een nieuw winkelconcept gelanceerd speciaal voor luchthavens en treinstations. De eerste pilotstore is inmiddels operatief op het Lehrter Bahnhof, het nieuwe centraal station van Berlijn.

Het bedrijf verwacht het lopende boekjaar af te sluiten met een omzet van 440 miljoen. Voor boekjaar 2006/2007 wordt opnieuw een omzetstijging naar 500 miljoen euro verwacht.

Gerry Weber