Hugo Boss weet de stijgende lijn van de financiële resultaten goed vast te houden. Na een uitstekend eerste kwartaal, kan het concern nu ook tevreden terugkijken op het tweede kwartaal. Dat blijkt uit de halfjaarresultaten die Boss deze week presenteerde. De winst van Hugo Boss nam de eerste helft van dit jaar toe met 18 procent, oftewel een bedrag van 64 miljoen euro. De omzet steeg met 11 procent en kwam uit op 784 miljoen euro.

Als oorzaak van de gestegen resultaten wijst het concern op de sterke groei in Centraal- en Oost-Europa, waar de omzetstijging uitkwam op 40 procent. Ook de Chinese markt breidde flink uit, daar behaalde Boss 25 procent groei. De eigen winkels leverden 109 miljoen euro op, dat is 27 procent meer dan in de eerste helft van vorig jaar.

Ook de dameskleding en de accessoires deden het opnieuw goed. Binnen de dameskledingdivisie steeg de omzet met 38 procent, tot 100 miljoen euro. De verkoop van schoenen en lederen accessoires nam eveneens toe, met 20 procent. De bedrijfsonderdelen zijn relatief nieuw -de dameslijn werd in 2000 gelanceerd en de accessoirecollectie werd recentelijk uitgebreid- en laten al een aantal seizoenen achtereen behoorlijke stijgingen zien. Er is meer vernieuwing op komst. In elk geval voor wat betreft de collecties; in juni van dit jaar traden twee nieuwe ontwerpers in dienst bij het bedrijf. Ook is een overname van het bedrijf door private investeerders nog mogelijk. Het Britse Permira, dat al een meerderheidsbelang heeft in de Valentino Fashion Group, deed onlangs een overnamebod op het Duitse modemerk. Het management vond dat bod toen " niet erg aantrekkelijk". Mocht er een nieuwe overnamepoging plaatsvinden, dan zal er aan de strategie van Hugo Boss niets veranderen liet CEO Bruno Sälzer alvast weten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN