• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Omzetgroei voor Richemont

Omzetgroei voor Richemont

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Richemont heeft over het afgelopen boekjaar een omzet geboekt van 4,3 miljard euro. Dat betekent een stijging van 17 procent voor het luxegoederenconcern uit Zwitserland. Alle bedrijfsonderdelen van Richemont hebben groei laten zien. Vooral het populaire modemerk Chloé heeft een uitstekend jaar achter de rug. Daar is de omzet afgelopen jaar meer dan verdubbeld. Maar Chloé is slechts een klein onderdeeltje van Richemont. Meest belangrijk voor het concern is de divisie sieraden (met merken als Cartier en Van Cleef & Arpels) met een gecombineerde omzet van 2,2 miljard euro. Dit onderdeel heeft een groei van 15 procent geboekt. Naast sieraden heeft Richemont een divisie horloges, waar Vacheron, IWC en Panerai onder vallen. Ook dit bedrijfsonderdeel heeft voor het boekjaar 2005/2006 dat op 31 maart jl. is afgerond, een omzetgroei van 22 procent genoteerd. De horlogemerken hebben gezamenlijk een jaaromzet van 1 miljard. De meeste groei (+ 26 procent) is geboekt in Noord- en Zuid Amerika. Maar de overige regio's Europa, Japan en Azië lieten ook een tweecijferige groei zien. Richemont dankt de groei vooral aan de horlogemerken IWC en Panerai.

Richemont