• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Omzetgroei Q3 Hermès

Omzetgroei Q3 Hermès

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Voor Hermès heeft de stijgende lijn van het tweede kwartaal doorgezet in het derde kwartaal. Het Franse luxegoederenconcern dankt dit vooral aan de sterke vraag naar lederwaren, zijden dassen en natuurlijk de bekende sjaals.

De omzet is in de periode juli-september met 11 procent gestegen naar €341.2 miljoen, tegen €306 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. Voor de negen-maanden grens geldt dat de omzet is opgelopen naar €990 miljoen. Vorig jaar was dat €927 miljoen in dezelfde periode.

In de productgroepen leren tassen en bagage is de omzet met 8,6 procent gestegen naar €399 miljoen, ondanks dat de verkopen in de eerste helft van het kwartaal lager uitvielen als gevolg van logistieke problemen. De verkoopsgroei binnen de productgroep zijde bedroeg 11 procent en 7,8 procent in de kleding en accessoire-divisie.

In de VS zijn de verkopen van Hermès naar verhouding het hardst gestegen: + 14 procent. In Japan steeg de omzet met 5,2 procent en in Frankrijk met 5,5 procent.

Hermès