Hennes & Mauritz heeft over het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar een omzetstijging van 17 procent geboekt. De omzet kwam uit op 22,8 miljard kroon. De bruto winst steeg met 14 procent naar 6,2 miljard kroon (656 miljoen euro) en dat is lager dan verwacht. Hoewel H&M de afgelopen jaren in de maand november goede resultaten boekte met eenmalige designercollecties (in 2007 ontwierp Roberto Cavalli een lijn voor het concern) is ook hier de verkoopdaling van invloed geweest die de gehele detailhandel in het laatste kwartaal trof. In december is de winkelverkoop zelfs met 1 procent afgenomen.

Samen met de kwartaalresultaten werden ook de jaarresultaten bekendgemaakt. Het Zweedse modeconcern heeft over 2007 een omzetgroei van 15 procent gerealiseerd. De totaalomzet voor het gebroken boekjaar dat afliep op 30 november 2007, kwam uit op 78, 3 miljard kroon (bijna 8 miljard euro). De nettowinst bedraagt 13,6 miljard kroon, een stijging van 26 procent.

H&M heeft verder laten weten dat het dit jaar 190 nieuwe winkels wil openen en dat er franchises op stapel staan in Saoudi-Arabië, Bahrein en Oman. In 2009 gaat het bedrijf vestigingen openen in Rusland.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN