Nieuw logo voor Balmain na tachtig jaar

Celine en Burberry gingen het merk al voor, maar nu heeft ook Balmain een nieuw logo. Het is voor het eerst in tachtig jaar dat het Franse modehuis een nieuw logo en monogram introduceert.

Olivier Rousteing, Balmain’s creatief directeur sinds 2011, vertelt in een statement dat het nieuwe logo niet draait om het doorbreken van tradities. “Balmain is een snelgroeiend merk dat nieuwe media gebruikt om te communiceren met een wereldwijd publiek. Om de uitdagingen en kansen van vandaag het beste aan te pakken, onthullen we een nieuw en geüpdatet logo voor Balmain Paris.”

Het nieuwe monogram is een combinatie van de letters P en B, een verwijzing naar de oprichter van het merk Pierre Balmain en de thuisbasis Parijs. “Deze nieuwe B weerspiegelt enkele van Pierre Balmain’s monogram ontwerpen rond het midden van de twintigste eeuw en het werkt goed voor patronen en versieringen voor de vele collecties van het modehuis. Mijn team en ik kijken uit naar het ontdekken van nieuwe manieren waarop we de monogram kunnen gebruiken in toekomstige ontwerpen,” aldus Rousteing in het persbericht.

Beeld: Balmain

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN