• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Nieuw dameslabel Ralph Lauren

Nieuw dameslabel Ralph Lauren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ralph Lauren lanceert deze herfst een nieuw label voor dames in Europa en de VS genaamd: Blue Label. Het bedrijf hoopt hiermee steeds dalende verkoop te keren en biedt daartoe de Blue Label-collectie tegen lager prijzen aan dan de producten onder het traditionele zwarte label.

De nieuwe sportieve lijn vervangt de Polo Sport Collectie die deze zomer werd opgeheven. Ralph Lauren rapporteerde een sterke afname van de winst in het eerste kwartaal, en sprak tegelijkertijd het vertrouwen uit het tij nog dit jaar te zullen keren. In de drie maanden voor 30 juni 2002 daalde de netto winst 79.2% tot $6.5 miljoen. Vorig jaar was dat nog 31.1 miljoen. De totale verkoop daalde met 9.3 procent naar $467 miljoen.

De groothandel kreeg het het zwaarst te verduren. Daar daalde de verkoop van $245 miljoen naar $187 miljoen. Naar eigen zeggen zijn de resultaten het gevolg van het samengaan van Europese klantenrekeningen. Zonder deze veranderingen zouden de netto winst respectievelijk met één en 58% zijn gedaald. Ontwerper en eigenaar van het concern, Ralph Lauren, heeft veel vertrouwen in de goeimogelijkheden op de Europese markt. De Europese markt is nu verantwoordelijk voor 9.8% van de opbrengst uit de groothandel. Verkopen in de internationale winkels en die in eigen land Amerika stegen met 5.5% naar $227 miljoen in dezelfde periode.

Polo
Ralph Lauren