• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Netto winst LVMH +21%

Netto winst LVMH +21%

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De groeiende verkoop van lederwaren heeft LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton in 2005 een netto winststijging van 21 procent opgeleverd. Dat heeft het luxegoederen concern deze week bekendgemaakt. LVMH's nettowinst kwam is opgelopen tot 1,44 miljard euro. Dat is aanzienlijk, maar toch iets minder dan de 1,46 miljard euro die door analisten werd voorspeld. De operationele winst is opgelopen tot 2,74 miljard tegen 2,37 mld euro een jaar eerder.

LVMH, dat behalve luxe goederen ook champagne produceert, publiceerde in januari de omzetcijfers. De omzet bedroeg 13,910 miljard euro, een stijging met 11 procent op jaarbasis. Het concern liet weten de resultaten te danken aan de 'sterke organische groei in alle regio's.' Directeur Bernard Arnault zei in een persverklaring dat LVMH wederom de kracht van zijn business model bewezen heeft. ”De financiële resultaten van de groep tonen aan dat de strategie gebaseerd op een exceptioneel merkenaanbod en de uitgebalanceerde verspreiding van de activiteiten, effectief is.”

”Hierdoor zijn wij er wederom in geslaagd om onze positie als marktleider te versterken en om onze producten, die in Frankrijk en Europa worden gemaakt, wereldwijd te distribueren. Nu alle elementen op hun plaats liggen, wordt 2006 wederom een sterk jaar.” Zo vervolgde de topman zijn toelichting. Het merk Louis Vuitton heeft wederom een 'exceptionele operationele groei' laten zien. Het merk verkoopt vooral goed in de VS, Azië en Europa. Daarnaast hebben nieuwe collecties zoals die van Marc Jacobs en dan zijn denimlijn in het bijzonder 'enorme successen' behaald.

Fendi heeft geprofiteerd van de nieuwe strategie en zag de winstgevendheid toenemen. Ook Pucci heeft een uitstekend jaar achter de rug en behoort nu, samen met Fendi en Marc Jacobs, tot de meest succesvolle merken van LVMH. In 2006 concentreert het concern zich op internationale groei en de ontwikkeling van zijn belangrijkste merken.

LVMH