• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Multi strategie succes voor Liz Claiborne

Multi strategie succes voor Liz Claiborne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Liz Claiborne heeft de winst in het eerste kwartaal van 2005 met 4 procent zien toenemen. De verkoop is sneller gestegen dan het Amerikaanse modeconcern had verwacht. Een eindcijfer van $1,21 miljard betekent dat Liz Claiborne een verkoopstijging van 10 procent heeft geboekt. In 2004 kwam de verkoop in dezelfde periode uit op $1,1 miljard. In het eerste kwartaal liep de winst op tot $71,4 miljoen. Vorig jaar bedroeg die $68,8 miljoen. Met merken als Ellen Tracy, Juicy Couture, Liz Claiborne, Marvella, Monet en - sinds 2001 - Mexx is Liz Claiborne een van de grotere modeconcerns ter wereld. Het bedrijf is zijn marktaandeel in Europa momenteel aan het vergroten. Het hoofdkantoor voor de Europese activiteiten is in Amsterdam gevestigd. Van hieruit werd een half jaar geleden o.a. het Liz Claiborne-merk in Spanje gelanceerd. Sinds januari is het klassieke damesmodemerk ook in Nederland te koop, als eerste bij Maison de Bonneterie.

Het bedrijf hanteert met succes een diversificatie strategie. Topman Paul Cahrron zei daarover: "Ondanks dat nadelige macro-economische factoren en het feit dat 2004 al een bijzonder sterk jaar was voor de meeste van onze businessunits, wordt dit jaar weer beter gepresteerd. De invoering van een multi-brand, multi-channel, multi-geografische diversificatie strategie heeft ons in staat gesteld de verkoop hoger op te voeren dan verwacht." Charron bevestigde de verwachtte verkoopstijging van 6 tot 8 procent voor het gehele jaar.

lizclaiborne