• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mulberry naar V.S. en Azië

Mulberry naar V.S. en Azië

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Mulberry Group heeft in de eerste helft van dit jaar een kleine winst gemaakt. Reden voor het Britse luxe lederwarenlabel om expansie richting de Verenigde Staten en Azië aan te kondigen (Japan behoort al tot de afzetgebieden). Deze winst is de eerste tussentijdse winst sinds 1996.

Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Shepton Mallet, Somerset, meldde dat in de zes maanden voorafgaand aan 30 spetember een winst van 17 duizend Britse ponden is geteld. Deze opbrengst is gekomen uit normale activiteiten. In dezelfde periode van het voorgaande jaar moest het luxe tassenlabel nog een verlies van 615 duizend pond bekennen.

Mulberry wist eveneens het bedrijfsverlies van 414 duizend pond om te zetten naar een bedrijfswinst van 133 duizend pond. Het verkoopcijfer bleef steken op 12,1 miljoen pond bij Britse winkels die langer dan één jaar zijn geopend, maar met een totale verkoopstijging van 7%.

Het Britse tassenimperium verwacht een verkoopstijging in het komende half jaar. Deze verwachting is gebaseerd op de huidige stijging van 13% in de winkels die al langer dan een jaar zijn geopend. Ook verstevigt de sterke ordergroei de verwachting.

Volgens Mulberry doen vooral de accessoires van het label het goed. Dit is de core-business van de Group en meteen goed voor 80% van de verkoop. De verkoop van tassen blijft sterk en heeft een extra duwtje in de goede richting gekregen door de introductie van nieuwe producten als Bayswater- en Roxanne-bags.

De verkoopopbrengsten van de Mulberry Group hebben onder druk gestaan vanwege 'het voortdurend rationaliseren van de dames- en herenkledinglijnen, de impact van winkelsluitingen gedurende het laatste halfjaar en de resultaten van het voorgaande financiële jaar'.

'Mulberry wil een betekenisvolle en veerkrachtige lange termijn-relatie opbouwen in de Verenigde Staten en Azië. Sinds de introductie van diens accessoires in de V.S. in augustus bij Bergdorf Goodman en drie winkels van Barney, zijn de verkopen erg sterk geweest,' aldus het Britse tassenlabel.

In de lente start de verkoop van Mulberry accessoires in enkele van de Amerikaanse Neiman Marcus stores. In dezelfde periode gaat de verkoop van de Mulberry womenswear van start in de filialen van Bergdorf Goodman. In oktober is de eerste in-store-shop van Mulberry geopend door Club 21, de Aziatische partner van de Group. In de komende zes maanden worden nog winkels geopend in Singapore en Bangkok. Recent is in Tokyo in een Maruzen-store een Mulberry winkel geopend en binnenkort wordt de opening van een winkel in de Japanse hoofdstad verwacht in een Isetan-store.

Mulberry