Mode in de Media - September 2015

De modebranche figureert steeds vaker in de landelijke dagbladen en media. Waar fashion vroeger nog vaak werd verbannen naar een hoekje op de cultuurpagina, zijn nu hele (weekend)bijlagen aan de sector gewijd. FashionUnited selecteert iedere maand een aantal lezenswaardige artikelen.

Mode in de Media - September 2015

1. ‘Ik hou van de kracht van fluisteren’

Tegen de stroom in gaan – daarmee zette Veronique Branquinho zich in 1997 ook in één keer op de kaart. Al achttien jaar creëert ze met haar tijdloze ontwerpen een eigenzinnig sprookje, stoer en romantisch. „Mijn mode gaat over verlangen.”

Lees meer: NRC Mode / Milou van Rossem

2. De toppers

Topontwerpers gekarakteriseerd. De vedettes, hipsters en sterren-die-ontwerpers-werden.

Lees meer: Mode Volkskrant Magazine / Bregje Lampe

3. In het atelier van Chanel

Op nummer 31, Rue Cambon in Parijs, wordt het iconische Chanel-jasje gemaakt. Jacqueline Mercier werkt al 25 jaar bij Chanel. In het atelier van Madame Jacqueline is het druk en rommelig. Twintig vrouwen en een handvol mannen zijn er ijverig aan het naaien. In één jasje zit soms wel 200 uur werk.

Lees meer: Elsevier Stijl Vrouwenmode / Liesbeth Wytzes in Parijs

4. De CEO van de polo

Mode-icoon Ralph Lauren, de belangrijkste vader van de Amerikaanse preppie-stijl, staat zijn plek als ceo van zijn eigen bedrijf af aan een snellere jongen die het vak leerde bij H&M. Verrassend en ook niet.

Lees meer: DeStandaard.be / Lieve Van de Velde

Mode in de Media - September 2015

5. Pak van mijn hart

De relatie tussen maatpakkenverkoper en klant is per definitie intiem. Het maat opnemen gaat niet zonder aanrakingen en de ideeën over het perfecte pak kunnen uiteenlopen. Drie koppels vertellen.

Lees meer: FD.nl / Karin Kuijpers

Foto 1: Veronique Branquinho pre-spring 2016. Foto 2: Chris van Luxemburg, eigenaar Pakkend Amsterdam. Credit: Roger Neve.


 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN