• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de Media - Maart 2016

Mode in de Media - Maart 2016

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De modebranche figureert steeds vaker in de landelijke dagbladen en media. Waar fashion vroeger nog vaak werd verbannen naar een hoekje op de cultuurpagina, zijn nu hele (weekend)bijlagen aan de sector gewijd. FashionUnited selecteert iedere maand een aantal lezenswaardige artikelen.

1. 1. Het schijnbaar toevallige succes van King Louie

Grote namen als Viktor & Rolf en Iris van Herpen mogen dan de officiële uithangborden zijn, maar als het gaat om het domineren van het nationale straatbeeld, is er een merk dat misschien nog wel veel meer 'de Nederlandse mode' representeert. King Louie is bekend van truitjes en vestjes in veelkleurige retroprints, trainingsjasjes met witte bies en uiteraard de bijna beruchte stretchjurk, al dan niet met bloemenprint. In gesprek met George en Ann van King Louie.

Lees meer: Volkskrant / Stephanie Bottelier

2. ‘Ik heb geleerd nooit een slachtoffer te zijn’

Het leven van Diane von Furstenberg is als een roman: huwelijken met een prins en een mediamagnaat, een eigen modemerk dat toppen en dalen kende. Ze groeide op bij een moeder met een oorlogstrauma. „Dankzij haar ben ik sterk.”

Lees meer: NRC Deluxe Mode / Milou van Rossum

3. Balenciaga blijft belangwekkend

Met een nieuwe ontwerper en oud werk als spil op een expo in Antwerpen. De expo ‘Game Changers – Het 20e-eeuwse silhouet heruitgevonden’ bekijkt het grensverleggende werk van modeontwerper Cristóbal Balenciaga.

Lees meer: John de Greef / Elsevier.nl/Stijl

4. Verpesten (goedkope) kopieën de mode-industrie, of maken ze die net sterker?

Schaamteloze kopieën vind je overal - niet alleen in goedkopere ketens, maar ook bedrijven als Saint Laurent werden al vervolgd. Beschadigen deze copycats het imago of de portefeuille van de modeontwerper, of houden ze de industrie en het onwaarschijnlijk vergankelijke gegeven van 'trends' net draaiende?

Lees meer: Helena Pike / Business of Fashion of lees de Nederlandse vertaling van Knackweekend.be

5. ‘Ik streef ernaar om tijdloos te zijn’

Het blijft volgens hem een enorme opgave om een collectie te maken die vrouwen echt willen dragen, maar die ook interessant is op de catwalk, of runway, zoals hij op zijn Amerikaans zegt. "Laatst wilde iemand in een interview vooral van mij weten wat de beste dameskapsalons van Manhatten zijn! Van ontwerpers wordt altijd maar verwacht dat zij alles moeten weten en willen delen. Zelfs kappers. Je zou er bijna woest van worden." Een interview met de Amerikaanse ontwerper Narciso Rodriguez.

Lees meer: John de Greef in New York / Elsevier STIJL Magazine Vrouwenmode Maart 2016


Mode in de Media