• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Minder sexy reclame

Minder sexy reclame

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modellen die figureren in advertenties van grote, luxe modehuizen dragen tegenwoordig veel meer kleding dan in voorgaande jaren het geval was. De tijdgeest lijkt te vragen om een meer conservatieve look en niet om schaars geklede dames. De sexy reclamecampagnes bereikten begin 2003 een hoogtepunt met een advertentie waarin een model het Gucci logo in het schaamhaar geschoren had. Deze herfst biedt de campagne van Gucci een heel ander beeld. De aandacht gaat uit naar de kleding en accessoires. Minder aandacht is er voor het lichaam dat de producten showt. Ook merken als Yves Saint Laurent en Prada komen dit najaar met reclamecampagnes waarin de modellen meer ladylike en bedekt zijn. Versace heeft advertenties waarin tweed en wol centraal staan en ook bont is een veelgezien materiaal in de herfstcollecties. Het totaalbeeld straalt elegantie uit en een terugverlangen naar de jaren vijftig, een periode waarin mensen optimistisch waren en luxe een schaars concept. Bont past in dit concept en bijna alle couturehuizen maken er dan ook gebruik van. Seksualiteit heeft in haute couture plaatsgemaakt voor sensualiteit. (Bron: Brandweek)

Gucci