• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mexx topman wil tienerlijn

Mexx topman wil tienerlijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Jeff Fardell, de nieuwe topman van Mexx, ziet wel iets in een tienerlijn voor 12 tot 14-jarigen. Dat zei hij in een interview NRC Handelsblad dat afgelopen zaterdag werd gepubliceerd. Volgens Fardell vormt de groep 12 tot 14-jarigen een interessante groeimarkt. De krant sprak met Fardell, die begin dit jaar het roer overnam van oprichter Rattan Chadha, over de toekomst van het merk naar aanleiding van de sluiting van het laatste Mexx-filiaal in Noord Amerika. Mexx werd in 2001 voor 300 miljoen overgenomen door het Amerikaanse Liz Claiborne concern. Onlangs werd een nieuwe strategie aangekondigd. ”Mexx wordt een van de vier belangrijkste merken (van Liz Claiborne, red.), naast Juicy Couture, Lucky Jeans en het nieuwste lid van de Claiborne-groep, Kate Spade. Eén van de redenen om Mexx over te nemen, was de infrastructuur van Mexx, met name in Europa. Bij de reorganisatie van Liz Claiborne zal daar gebruik van worden gemaakt.” Aldus Fardell in NRC Handelsblad. In juni van dit jaar liet het concern weten deze vier merken flink te willen laten groeien, met zo'n 300 winkels in de komende drie jaar. Sinds 2004 zijn met behulp van de infrastructuur die Mexx in Europa heeft de Liz Claiborne-merken Enyce, Ellen Tracy, Liz Claiborne en Lucky Brand Jeans - met wisselend succes - hier geïntroduceerd. De toekomst van deze en andere merken zoals o.a. C&C California, Emma James, Tapemeasure en Sigrid Olsen bij Liz Claiborne is nu vrij onzeker. De kans is groot dat zij worden afgestoten.

Liz CLaiborne
Mexx