Het Spaanse modemerk Zara is een van de top merken ter merken ter wereld. Dit jaar steeg de merkwaarde van de keten met 14 procent naar $4.235 miljoen, volgens merkconsultant Interbrand. Vorig jaar werd het merk voor het eerst opgenomen in de top-honderdlijst van 'Best Global Brands' van het vooraanstaande Interbrand, op de 77ste plaats. De stijging van dit jaar is de hoogste ooit behaald door een modedetaillist op de lijst. Zara belande ditmaal op de 73ste plaats.

Interbrand's 'Best Global Brands' lijst is een van 's wereld's meest belangrijke monitors van merkwaarde en invloed. Het Amerikaanse bedrijf werkte dit jaar weer met BusinessWeek samen aan de publicatie van de lijst, die voor de zesde keer verscheen. "In de meeste gevallen zijn de bedrijven die op de lijst terecht komen zaken die hun merk op een proactieve manier aansturen," zei Interbrand voorzitter Jez Frampton in een persbericht. Het bedrijf berekent de merkwaarde als de huidige nettowaarde van de winst die het merk in het komende jaar naar verwachting zal genereren.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN