• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Merksucces afhankelijk van detaillist

Merksucces afhankelijk van detaillist

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Detaillisten bepalen in grote mate het succes van een merk. De macht van retailers is fors toegenomen door versplintering van de media en van de typen klant. Fabrikanten kunnen daardoor hun doelgroep minder goed bereiken. De retailer ziet een merk als een manier om klanten naar zijn winkel te halen en promoot artikelen dan ook met dit doel voor ogen. Voor hem zijn factoren als assortiment, prijs, promotionele activiteiten, plaats in de winkel, fysieke distributie, presentatie en productiviteit van belang. Consumenten hechten aan de prestatie van het merk, de kwaliteit en betrouwbaarheid, de merknaam, een goede prijs/kwaliteit verhouding, status, aanbiedingen en acties, veiligheid van het product, assortiment, beschikbaarheid, prijs, convenience, sfeer en winkeldisplay. Een aantal van deze factoren is ook voor winkelier en fabrikant belangrijk. Wanneer beide partijen zich verdiepen in de reden waarom klanten voor een bepaalde winkel kiezen en wat de relatie is tussen een product en andere producten, kan men de onderlinge belangen beter afstemmen. En zo de winst voor zowel fabrikant als detaillist verbeteren. (Bron : Admap)

Detailhandel