Na Stella McCartney heeft nu ook Alexander McQueen het tij weten te keren. De twee bedrijven hebben in 2007 allebei winst gemaakt en daarmee het target gehaald dat directeur Robert Polet in 2004 had opgelegd. Dat heeft PPR, het moederbedrijf van de Gucci Group waarvan de twee merken deel uitmaken, deze week bekendgemaakt. Hoewel PPR geen omzet of winstcijfers van individuele merken van de Gucci Group publiceert, heeft het concern wel laten weten dat de omzet van de groep gedriedubbeld is naar 33 miljoen.

De Gucci Groep omvat naast McQueen en McCartney ook Boucheron, Balenciaga en Sergio Rossi. In oktober 2007 werd bekend dat Stella McCartney al in 2006 een bescheiden winst had gemaakt. Een mijlpaal voor het merk en de groep zei Polet toen. De twee luxemerken hebben zich op een totaal verschillende manier aan de rode cijfers onttrokken. Stella McCartney heeft haar merk uitgebouwd en de merknaam meer bekendheid verschaft. Wat begon met een collectie voor Hennes & Mauritz in 2005 werd doorgezet in samenwerkingen met Adidas en LeSportsac, Target in Australië, de Lane Crawford Joyce Group en Bendon lingerie. McCartney heeft ook een goedlopende parfum en huidverzorgingslijn met YSL Beauté die de Gucci Group aan L'Oréal wil gaan verkopen. Alexander McQueen heeft zich meer geconcentreerd op de uitbouw van de eigen prêt-à -porter- en accessoirecollecties. Jonathan Akeroyd, CEO van McQueen, liet weten dat de tassenverkoop van het merk het afgelopen jaar is verdubbeld.

Er werden twee licentieovereenkomsten gesloten met Puma en met Samsonite, maar daar blijft het voorlopig bij. Vooral de vooruitzichten voor de McQ lijn, een denimcollectie die in 2006 werd gelanceerd, zijn erg goed. De directeur verwacht binnen vijf jaar tijd een jaaromzet van 200 miljoen euro te kunnen realiseren.


 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN