McGregor ziet de omzet in het boekjaar 2004/2005 fractioneel lager uitkomen dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van het modeconcern. Vorig boekjaar kwam de omzet van McGregor uit op 86,9 miljoen. In het persbericht meldt het bedrijf het afgelopen boekjaar op 31 januari 'naar tevredenheid' te hebben afgesloten.

McGregor handhaaft de eerder dit jaar uitgesproken verwachting dat de winst per aandeel over het boekjaar zal uitkomen op ten minste 1,43 per aandeel, een toename van 10 procent of meer ten opzichte van het voorafgaande boekjaar, toen een nettowinst van 1,30 werd geboekt. Het bedrijf laat verder weten: "De eerder ingezette impulsen voor de McGregor merkactiviteiten werpen hun vruchten af. De orderintake van de najaar/winter 2005 collecties, die nu plaatsvindt, ligt zo'n 8 á 10 procent boven het niveau van vorig jaar om deze tijd. Gegeven de nog altijd moeilijke marktomstandigheden wordt dit als positief ervaren. Bij Gaastra - waarvoor deze week de eerste zelfstandige flagshipstore in Amsterdam geopend wordt - ligt de orderintake eveneens ruim boven het niveau van vorig jaar om deze tijd, voor een belangrijk deel door hogere verkopen in België, Duitsland en Frankrijk."

"De activiteiten van het damesmerk Lapagayo zijn aan het eind van het boekjaar 2004/2005 gestaakt. Deze activiteiten pasten niet langer binnen de groep. De omzet van de niet gecontinueerde activiteiten bedroeg in 2004/2005 nog circa 3,0 miljoen euro. De bijdrage aan het resultaat was verwaarloosbaar." Voor het lopende boekjaar 2005/2006 verwacht McGregor een autonome groei te realiseren. De omzet zal, mede door de consolidatie van Adam Menswear per 1 februari 2005, ten minste 112 miljoen euro gaan bedragen, aldus het bedrijf.

Tot slot is nog melding gemaakt van de samenwerking die McGregor is aangegaan met de Italiaanse ontwerper Fabrizio Danna die vanuit zijn standplaats Turijn gaat toezien op nieuwe creativiteit en internationale allure in de McGregor-Menswear collecties. Danna was hiervoor Chief Designer bij vooraanstaande Italiaanse sportswear merken zoals Brooksfield, Murphy & Nye en Henry Lloyd. "Zijn betrokkenheid past binnen de doelstelling van McGregor het merk pan-Europees te positioneren als toonaangevend sportswear merk in het hogere segment. Binnen die doelstelling past ook dat McGregor voornemens is haar shop- formule met ingang van komend najaar uit te breiden naar grotere winkels met oppervlaktes van 300 á 400 meter." De definitieve jaarcijfers 2004/2005 worden op 14 april a.s. gepubliceerd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN