• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • McGregor gaat partnership voor EDI aan met FashionUnited.com

McGregor gaat partnership voor EDI aan met FashionUnited.com

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De op de Euronext genoteerde onderneming McGregor Fashion Group N.V. is een meerjarig partnership aangegaan met FashionUnited.com voor Electronic Data Interchange (EDI).

De uitdaging McGregor onderkent de noodzaak van elektronische informatie uitwisseling met retailklanten. Enerzijds omdat grote Europese klanten (Europese department stores en independent fashion retailers) daar uit efficiency overwegingen behoefte aan hebben. Anderzijds omdat McGregor daarmee dagelijks de verkoopcijfers van haar artikelen aan de consument gestructureerd via EDI ter beschikking krijgt gesteld door die retailpartners.

De oplossing McGregor heeft gekozen voor de EDI oplossing van FashionUnited.com, bestaande uit de ediBOX in combinatie met een eGate Account. De ediBOX wordt middels een fixed file format gekoppeld aan het bestaande backoffice systeem van McGregor (Movex van Intentia). De ediBOX zet die data volgens het one-to-many concept van FashionUnited.com om in het EDIFACT formaat van de betreffende business partner en vice versa. De EDI berichten worden uitgewisseld via de eGate Account, waarmee met inmiddels meer dan 1.000 fashionretailers in Europa EDI berichten kunnen worden uitgewisseld.

De motivatie Kees Schimmel, lid van de Raad van Bestuur McGregor Fashion Group N.V.: "De samenwerking met FashionUnited.com draagt wezenlijk bij in de verdere integratie van de supply chain waar McGregor deel van uit maakt. Met deze innovatieve EDI oplossing kunnen onze merken het partnership met hun key accounts nog verder intensiveren." Rien Overvliet, directeur ICT & General Services McGregor Fashion Group N.V.: "De oplossing van FashionUnited.com biedt ons flexibiliteit naar de toekomst en heeft een aantrekkelijk prijs/kwaliteit verhouding. Door dit partnership kunnen wij adequaat inspelen op de wensen van belangrijke klanten in binnen- en buitenland." Marc Kooiman, commercieel directeur Gaastra: "EDI is noodzaak, ook in de sportmarkt. Het levert enorme efficiency voordelen op voor onze klanten. Met deze oplossing kunnen wij aan alle verschillende wensen voldoen en krijgen wij beter inzicht in de doorverkoopcijfers van onze artikelen op de winkelvloer. Daar hebben we allemaal profijt van!"

Over McGregor Fashion Group N.V. McGregor Fashion Group, opgericht in 1993, is een Europees modehuis dat zich richt op het ontwerpen, inkopen, marketen, distribueren en verkopen van heren-, dames- en kindermerkkleding in het hogere marktsegment. McGregor en Gaastra zijn de belangrijkste merken van de groep. Tot de groep behoren ook de dress shirt-merken Dimaggio, King, Elmior en Royal Cotton. De merken van de groep worden verkocht in ca. 80 eigen winkels, 130 shop-in-the-shops en 3.000 independent multibrand shops, verspreid over 20 landen. www.mcgregor-fashion.com

Over FashionUnited.com FashionUnited.com vormt het European Supply Chain Center for fashion. FashionUnited.com faciliteert de invoering van EDI middels beproefde concepten, innovatieve tools en een wijdverspreid Europees EDI fashionnetwerk. FashionUnited.com voert projecten uit bij internationaal opererende fashion leveranciers en retailers in binnen- en buitenland.

McGregor