(advertentie)
(advertentie)
Mango zet sterker in op Arabische markt

Modeketen Mango gaat haar activiteiten in landen in de Arabische markt verhogen, te beginnen met een vervolg op de Ramadan-collectie.

De collectie, onderdeel van Mango’s Special Collections, bestaat uit kledingstukken en accessoires die kunnen worden gedragen tijdens de feestelijke evenementen die samengaan met de Ramadan. Kenmerkend voor de Ramadan-lijn is het vrolijke kleurenpalet en het gebruik van prints, met name bloemen. Daarnaast wordt gebruikgemaakt van verschillende soorten stoffen, waaronder jacquard, poplin, satijn en metallic afwerkingen, zo maakte de Spaanse retailer onlangs bekend.

Het lanceren van de Ramadan-collectie is volgens Mango een bewijs dat ze “bereid is zich aan te passen aan de tradities van een bepaald land”. Daarmee voldoet de keten naar eigen zeggen aan de behoeften van Arabische consumenten. Wanneer de collectie precies wordt gelanceerd, is nog onbekend.

Daarnaast breidt Mango haar online aanwezigheid in het Midden-Oosten de komende tijd uit. Na de succesvolle lancering van e-commerce platformen in Saudi-Arabië, Qatar, Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië en Kuweit eerder dit jaar, opent de Inditex-dochter binnenkort ook nieuwe webwinkels in Libanon, Oman en Bahrein. Hierbij worden de webshops niet alleen vertaald in de lokale taal, maar voegt het bedrijf ook eigenschappen als een nieuwe betaalmethode toe.

Mango is naast online met ruim 250 fysieke winkels aanwezig in de Arabische markt. Het label opende er haar eerste winkel in 1996.

Beeld: Mango Facebook