• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mango verlaagt prijzen om een jonger publiek aan te trekken

Mango verlaagt prijzen om een jonger publiek aan te trekken

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Vier jaar na een structurele prijsverlaging van 20 procent verlaagt Mango nu de prijzen van zijn casual collectie. Ditmaal niet om de positie tegenover concurrenten als Zara en H&M te verbeteren, maar om jongere vrouwen aan te trekken. Dat heeft de Spaanse moderetailer bekendgemaakt.

Onder de naam #Newprices zal de selectie van kledingstukken en accessoires zo’n 15 procent minder kosten dan de rest van het aanbod van Mango. De collectie is vanaf eind deze maand verkrijgbaar in zowel alle Mango-filialen wereldwijd als de webshop van het merk. Om het nieuwe initiatief te vieren, zal Mango tevens een lookbook lanceren dat is geïnspireerd op Coachella, het muziek- en kunstfestival dat ieder jaar wordt gehouden in Californië.

Met concurrenten Zara en H&M die hun retailnetwerk in rap tempo uitbreiden, lanceerde Mango in december een nieuwe strategie: sneller en directer. De winkels worden nu iedere twee weken gevuld met nieuwe artikelen en tevens lanceert het merk iedere maand een nieuwe reclamecampagne. Kendall Jenner trapte in februari af met een fotoserie gemaakt door fotograaf David Sims.

Foto: Mango

Mango