LVMH heeft deze week bekend gemaakt dat het twee van zijn Amerikaanse cosmeticamerken, Hard Candy en Urban Decay, verkoopt aan de Falic Group dat in Florida is gevestigd. Falic Group is het meest bekend van de Duty Free Americas-keten. De verkoop past in de bedrijfsstrategie van het bedrijf. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton wil zich geheel concentreren op zijn meest succesvolle merken, waar bijvoorbeeld het tassen- en modelabel Louis Vuitton onder valt. De twee cosmeticamerken werden eind jaren negentig door LVMH aangekocht maar voldoen niet aan de hoge winsteisen van het bedrijf. Bovendien richten Hard Candy en Urban Decay zich op een jongere en avontuurlijker doelgroep dan de andere cosmeticamerken van LVMH zoals Dior en Guerlain. Een woordvoerder van LVMH wilde niet zeggen voor hoeveel de cosmeticamerken van de hand worden gedaan, noch wat het bedrijf er indertijd zelf voor heeft betaald.

 

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN