Deelnemers aan de pretentieuze LVMH Prize voor jong ontwerptalent kunnen dit jaar voor het eerst hun werk voor de prijs ook in de winkel terugzien: bij 24 Sèvres, het online verkoopkanaal van het Parijse warenhuis Le Bon Marche. Dat meldt WWD. De capsule collectie van de acht finalisten van de prijs zal in juni online te koop zijn wanneer ook de finale plaatsvindt. De finalisten voor de LVMH Prize worden eind deze week geselecteerd en bekendgemaakt.

Eric Goguey, chief executive officer van 24 Sèvres, zegt in WWD dat de samenwerking past bij de ambitie van de site om een sterk samengesteld aanbod met een Parijse invalshoek te bieden. "Het helpen verspreiden van het werk van ontwerpers over de hele wereld is de kern van onze missie. Het idee om de LVMH-prijs te ondersteunen door jonge ontwerpers in staat te stellen om wereldwijd te worden gedistribueerd, kwam dus heel natuurlijk," voegt hij eraan toe.

24 Sèvres vierde de lancering in 2017 met een capsulecollectie van 77 limited-edition stukken van merken als Chloé, Miu Miu, Fendi, Givenchy en Proenza Schouler. Sindsdien heeft de webshop samengewerkt met onder meer Louis Vuitton, Celine, AMI, Inès de la Fressange en Vanessa Bruno. "Dit jaar zullen we dit model verder ontwikkelen, met nieuwe projecten die onze klanten moeten verrassen", aldus Goguey.

De LVMH Prize bestaat sinds 2013. De Nederlandse Duran Lantink is dit jaar een van de twintig genomineerden. Vorig jaar stond het duo Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh op de shortlist. De hoofdprijs ging in 2018 naar Masayuki Ino voor zijn merk Doublet. In het verleden zijn twee Belgische designers genomineerd voor de prijs: Tim Coppens en Bruno Pieters, beiden in 2014.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN