Het Franse luxe-artikelenconcern LVMH heeft in de eerste negen maanden van dit jaar een omzetstijging geboekt van 10 procent. De omzet kwam in deze periode uit op 8,661 mrd euro. De omzet van de fashion en cosmetica steeg sterk, terwijl de omzet van dranken en sieraden afnam.

Met name in Japan is in de modische bedrijven een winstverdubbeling te zien. In het derde kwartaal bedroeg de omzet 2,975 mrd euro; een stijging van 4 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vanaf eind september zijn de verkopen weer gestegen, nadat deze een flinke veer hadden moeten laten door de aanslagen van 11 september in de VS.

Voorspellingen voor de rest van het lopende jaar worden niet gedaan, gezien de moeilijke marktomstandigheden. Wel herhaalde LVMH haar prognose om de omzet en het bedrijfsresultaat in de komende vijf jaar te verdubbelen. Het aandeel LVMH daalde in Parijs met bijna 6 procent na bekendmaking van de cijfers.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN