• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • LVMH groei zet voort

LVMH groei zet voort

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het populaire merk Louis Vuitton blijft de grote stuwkracht achter luxegoederengroep LVMH. De groep heeft een omzetstijging van 11 procent naar 10,6 miljard euro in de eerste negen maanden van 2006 gerealiseerd. In het derde kwartaal steeg de omzet met 6,8 procent naar 3,66 miljard euro. Ondanks een moeilijk te overtreffen vergelijkbare periode, steeg de organische groei in het derde kwartaal met twee cijfers en met 11 procent in de eerste negen maanden van het jaar. De omzetstijging van de afdeling wijnen & drank voldeed niet aan verwachtingen van analysten, maar mode & lederwaren bleven goed presteren. De afdeling beleefde een organische groei van 11 procent naar 3,73 miljard euro in het derde kwartaal. De groep zei dat het Louis Vuitton merk zeer goed presteerde in Europa en Azië en het sterke momentum in de VS voortzette. Het 'enorme' succes van de nieuwe Monogram Mini lijn en de nog altijd geliefde ikonische tassen zoals de Speedy werden genoemd. LVMH zei ook dat het Fendi merk zeer hard was gegroeid dankzij de confectielijn van Karl Lagerfeld en het fenomenale succes van de Spy en Fendi B. tassen. Het merk werkt hard aan de renovatie van bestaande winkels en de opening van nieuwe boetieks. Ook werden de succesvolle Amazona tassenlijn van Loewe, de La Démesure collectie van Berluti en de alle accessoires van Marc Jacobs en Marc by Marc Jacobs genoemd. De horloges & sieradenafdeling boekte een omzetstijging van 27 procent, terwijl de parfums & cosmeticadivisie de omzetstijging van 13 procent beleefde. De enige afdeling die geen twee-cijferige groei boekte was de selectieve retaildivisie.

LVMH verwacht dat het momentum zich voort zet in de tweede helft en 'bevestigt het doel van een aanzienlijke stijging van de resultaten in 2006.' Tijdens een telefonische persconferentie eerder deze week maakten analysten zich echter zorgen om de divisie wijnen & drank en het effect van de zwakke resultaten op de algehele omzet. Amerikaans vakblad WWD suggereerde zelfs dat de luxe sector een vertraging doormaakte, veroorzaakt door de sterke euro. Het onafhankelijke accrediteringsbedrijf Standard & Poor verlaagde afgelopen zomer zijn investeringsrecommendatie voor de groep van buy tot hold. De firma maakt zich zorgen om de verdere verzwakking van de yen en de dollar en de verslechtering van de macro economie, waaronder de verhoogde dreiging van terroristische aanvallen. Het zei echter wel dat het op de lange termijn potentieel zag voor de aandeelprijs van de groep.

LVMH