• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Liz Claiborne scoort in Europa

Liz Claiborne scoort in Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Liz Claiborne Inc heeft in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een inkomstengroei van 11,3 procent geboekt. Dit resultaat is onder meer te danken aan de sterke prestatie van Mexx in Europa. De Amerikaanse groep liet weten dat de totale verkoop voor de drie maanden tot 2 oktober 2004 gestegen zijn tot $1,3 miljard tegen $1,17 miljard over dezelfde periode vorig jaar. De netto winst groeide met 14 procent tot $112 miljoen. De inkomsten uit de groothandelsactiviteiten stegen met 5,9 procent tot $857 miljoen. Opvallende uitschieters waren de gunstige wisselkoersen die $14 miljoen extra in het laatje brachten en het streetwear label Enyce dat goed was voor een opbrengst van $34 miljoen. De sterke prestaties bij dochteronderneming Mexx in Europa, maar ook bij Juicy Couture, Sigrid Olsen en jeansmerk Lucky Brand hebben een verkoopdaling van 17,4 procent bij Liz Claibore gecompenseerd. Het bedrijf geeft als oorzaak voor de afgenomen verkopen het feit dat steeds meer retailers in de VS de switch maken naar duurdere producten en een gevarieerder aanbod. De winkelverkopen stegen met 20 procent tot $261 miljoen dankzij de opening van 12 Lucky Brand filialen, 7 voor Liz Claiborne, 16 Canadese winkels en 10 voor Mexx in Europa. Over het afgelopen kwartaal hebben de Europese Mexx-winkels een like-for-like verkoopstijging van 11 procent geboekt. Eind september opereerde 282 outlets, 256 speciality retail stores en 619 internationale concessions. De totale internationale verkoopopbrengst groeide 18,8 procent tot $318,4 miljoen terwijl die in thuisland VS met 9 procent steeg tot $988,2 miljoen. Voor de negen maanden grens betekent dat een verkoopstijging van 7 procent tot $3,4 miljard en een netto winstgroei van 14,2 procent tot $112 miljoen.

Liz CLaiborne
Mexx